zaterdag 4 augustus 2012

Een dag (2) uit het leven in Bangkok, Thailand.

Gisteravond deed ik weer stoer. Het was 03.00 uur en ik was vol met energie misschien toch een jetlag, iets wat ik niet graag toe wil geven. Me zusje wilde slapen maar mij lukte dat minder goed. De volgende ochtend de wekker om 09.00 uur gezet. Ik kon natuurlijk niet opstaan. Dus me zusje ging alleen ontbijten, terwijl ik langzaam ontwaakte om een douche te nemen. Het kostte ons- bij de agency in het hotel- een paar uur om uit te zoeken hoe we van Bangkok naar Koh Phangan gingen . Alles was vol.. We waren eigenlijk van plan vannacht te vertrekken.. Iedereen wil maar al te graag naar de full moon party. We besloten niet in t zelfde hotel te blijven maar de dame raadde ons stiekem aan naar een ander complex te gaan waar het veel goedkoper was maar zeker niet minder mooi en schoon. So we did. Met ons koffers en al slepen naar het hotel ook maar te koppig om een taxi te nemen gezien het maar 5 min lopen was, althans dat is wat de dame van de agency ons vertelde. We kwamen aan en de mensen waren gelukkig zo vriendelijk ons de weg te wijzen- af en toe- alhoewel ik het haat om de weg te vragen deed mijn zusje dat maar al te graag.. 1,2,3,4,5,6 ..100 keer op een dag. Even terug naar waar ik was.. We kwamen aan, een lieve vrouw wachtte ons op en bracht ons naar ons kamer/bungalow achtig iets wat overigens erg vredig en mooi was.. Gelijk daarna besloten we naar een van de grootste market te gaan die alleen in t weekend geopend is en waar wel 900 kraampjes te vinden zijn.. Me zusje en ik vonden de prijzen nog best tegen vallen en afdingen was ook iets waar de thaise in 2012  niet meer aan doen.. Anyway 1 dame overigens wel.. Een 2e handse Dr.Martens om precies te zijn.. Ze zei 4500 Baht.. Ik vroeg haar om dat te herhalen.. Ze zei dat het echte waren.. Jaa dat kon ik ook wel zien "Maar ze zijn ook 2e hands mevrouw".. En dat voor 75 euro ongeveer. Ik dacht die is gekk.. Toen vroeg ze mij wat ik ervoor wilde geven ik zei nog geen eens 500 baht.. Waarop het leek alsof ze een hartaanval kreeg. Ik zei mevrouw dit gaan we natuurlijk niet doen he.. En weg was ik..

Weer ons hele weg door de drukte van bangkok naar de skytrain, waar me zusje het overigens om 6 uur savonds nodig vond om een dagticket te kopen, de dag was al bijna voorbij.. Maar goed we deden dat.. 260 baht voor 2 personen.. Belachelijk natuurlijk gezien we alleen maar weer naar de MBK shopping mall moesten.. Waar het overigens net de zwarte markt (beverwijk) leek.. Ik vroeg me toch af waarom iedereen me aanraadde om hier te gaan shoppen, omdat het er zo te gek was.. Als je plastic schoenen zoekt wel misschien.. Ik had honger dus we besloten naar de 6e verdieping te gaan waar een verdieping vol restaurants te vinden was.. Wij kozen voor pizza hut 420 baht in totaal gedeeld door 10 heb je waarschijnlijk bij de local een 8 gangen course, mocht die bestaan. Maar goed moeilijke eters als wij zijn kozen we voor wat veiligs.. Viel me zusje op dat ze niet erg vriendelijk zijn in Bangkok.. Volgens haar zijn 15% van de mensen hier vriendelijk en 85% doet alsof je niet bestaat. En helpen hun eigen mensen eerst. Volgens haar is dat in nl anders namelijk 75% is vriendelijk en 25% niet.. Het lijkt bijna alsof we niet in hetzelfde land zijn opgegroeid maar goed ik liet der maar doorkakelen..

We besloten richting huis te gaan.. Onderweg had ik erge last van me rug.. En ik zag dat vlakbij het hotel- inmiddels 23.15 's avonds- ook thaise massages werden gegeven veel goedkoper overigens dan in de mall.. Namelijk een full body massage voor 169 baht -omgerekend ongeveer €4,30 - en dat voor een uur.. De eerste was 200 baht, wat had ik een spijt dat ik daar niet naar binnen ben gegaan (goedkoper is niet altijd beter) .. Dit leek ons goedkoper en de man gaf ons hun menukaart.. Ik had nodig een rugmassage alstublieft en ik raadde me zusje een voetmassage aan, maar dat wilde zij niet omdat ze de hele dag had gelopen en het ze niet aan wilde doen om haar voeten te masseren.. Ik drong aan en zij besloot ook maar een Thaise massage te nemen.. We volgde de man de trap op, een klein gangetje zou zo een achterhuis kunnen zijn, we klommen de smalle trap omhoog en omhoog.. Er lagen matrassen op de grond die elk afgesloten konden worden met gordijnen. We kregen een soort achtige karate pak aan en moesten onze kleren uit doen.. Ondertussen werden hier en daar per ongeluk gordijnen open gedaan en mijn masseur had me net zo goed dat pakje niet kunnen geven want mijn billen waren open en bloot te zien. Snel haastte ik me in me linnen pakje.. Vragend hoeveel mensen dit vandaag aan hebben gehad.. Maar goed me zusje kreeg al de slappelach want haar broek was 10 maten te groot en ze wist niet hoe ze het moest vasthouden om ook niet haar billen bloot te geven.. Slappelach hield een uur stand.. Want dit was de meeste vreemdste situatie waar ik me ooit in bevonden had.. Me zusje zat al aan de andere kant van de gordijn te klagen waarom ze ook naar mij moest luisteren.. Want wat bleek nou de jongens zelf gingen ons het "massage" geven.. Het begon bij de voeten en de kuiten. Ik wilde sterk blijven maar wat een pijn dus k hielde me tanden op elkaar.. Me zusje riep van de andere kant:"Deze man masseert op een plek waarvan ik niet weet of dat hoort.." Ik antwoordde daarop dat ik me dat ook al afvroeg. De man masseerde wel heel dicht bij me liess..of eigenlijk masseerde hij me daar ja.. Me billen werden gemasseerd ik werd in de lucht gegooid op de knieen van de masseur geslingerd, met voeten werden gemasseerd.. En met dezelfde handen- niet omgewisseld ofzo- aaide hij over mijn gezicht heen.. Om vervolgens weer door te gaan met het masseren van mijn dijbenen en binnen kant van mijn been en me lies. Me zusje haar masseur pakte ondertussen een doek.. Ze vroeg zich af of dat door de stank van haar voeten kwam of de viezigheid.. En weer kregen we de slappelach de man die mij masseerde was heel stil en zei steeds "are you oke?" en keek me heel onschuldig aan. Ik moest me adem inhouden om niet weer in de lach te schieten gezien ons werd gevraagd door een derde man om wat rustiger te doen .. Dus werd er een vogeltjes muziek opgezet.. Ik vroeg de man of hij toch wat meer naar me rug wilde gaan.. En dat ging best goed tot hij weer tot net onder me borst ging masseren- Ik hield weer mijn adem in.  Helaas heb ik nu geen wifi anders had ik meteen gegoogled of dit echt een thaise massage was of het misschien niet het juiste tijdstip was waarop wij ons bevonden- op de terug weg wist ik niet of ik me opgelucht moest voelen nu de knoop uit mijn rug is of aangerand.. We kregen wel een kopje thee -misschien om de awkwardness weg te drinken... Ik checkte alles even na of de massage die mijn zusje kreeg ongeveer klopte met die van mij om zo te analyseren of het toch een andere soort massage was geweest.. Me Zusje beaamde alles behalve het laatste.. Van het stukje van het masseren van mijn borstkas.. Of ja borst.. Me zusje zei "ehh nee daarin moet ik je echt teleurstellen..""Waarop ik antwoordde "echt niet???" En zij weer zei:"Ik kan wel liegen dat het wel zo was om je een beter gevoel te geven, maar nee loub ik heb dat niet gehad"...

Owkee... Nah kga maar opzoek naar water kijken of er nog wat winkels open zijn om 01.18 moet haast wel toch. Bangkok de city that never sleeps en happy massages geeft.. Voor de prijs van niks.. Ik ga maar water halen om me schaamte mee weg te drinken..

Morgen avond vertrekken we trouwens naar Koh Phangan  (vlakbij Koh samui) voor 3 nachten Full Moon Beach  Party. Ik ben benieuwd.. Hotel is geboekt (na uren te hebben gediscussierd en op Koh Samui ook voor 5 nachten..) vervoer , de Ferry en de ophaalservice hebben we ook al geregeld. Lets see what tomorrow will bring us.. Xoxo
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten