donderdag 13 januari 2011

Hoop.


Ik ben realistisch, maar droom toch elke dag. Ik zeg vaak maak je niet druk om mij "Ik red mezelf altijd en ik red jullie ook" en dan antwoord zij:"Maar dat heb ik altijd al geweten. Ik heb mij nooit druk gemaakt om jou. Je zal tegenslagen hebben, maar de volgende dag heb jij altijd alweer een oplossing"- "Maar ik doe het voor jou, voor hun, voor ons en eigenlijk ook voor mijzelf" -

Soms zeg ik tegen hem " Ik begrijp je niet. Ik ben ook realistisch, maar dromen moet je hebben. Het geeft je een drijf, het geeft je hoop. En hoop heb je nodig om te kunnen overleven, om de tegenslagen te verslaan in dit leven, in ieder geval Ik wel" - En dan zegt hij "Ik begrijp je, maar ik doe dat om teleurstellingen te voorkomen. Ik ben gewoon realistisch." - En dan zeg ik vaak" Maar je hebt realistisch en negatief zijn. Je kunt toch ook realistisch en optimistisch zijn. " - waarop hij antwoordt: "Maar ik weet dat jij het kan, maar ik ben gewoon niet zo" - waardoor mijn woede al een beetje begint te borrelen- " Jij kan HET ook en ik zal niet rusten totdat ik jou dat in heb laten zien" - L.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten